Impact of a Developmental Care Training Course on the Knowledge and Satisfaction of Health Care Professionals in Neonatal Units: A Multicenter Study. (Registro nro. 17901)
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000 -CABECERA | |
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Campo de control de longitud fija | nab a22 7a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
Campo de control | PC17901 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
Campo de control | 20240711130639.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA | |
Campo de control de longitud fija | 240711b xxu||||| |||| 00| 0 eng d |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro transcriptor | H12O |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA | |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente | eng |
100 ## - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA | |
9 (RLIN) | 792 |
Nombre de persona | Mosqueda Peña, Rocío |
Término indicativo de función | Neonatología |
100 ## - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA | |
9 (RLIN) | 821 |
Nombre de persona | Lora Pablos, David |
Término indicativo de función | Instituto Investigación I+12 |
100 ## - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA | |
9 (RLIN) | 3418 |
Nombre de persona | Pavón Muñoz, Abraham Luis |
Término indicativo de función | Servicio de Neonatología |
100 ## - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA | |
9 (RLIN) | 1426 |
Nombre de persona | Ureta Velasco, Noelia |
Término indicativo de función | Neonatología |
100 ## - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA | |
9 (RLIN) | 1848 |
Nombre de persona | Moral Pumarega, María Teresa |
Término indicativo de función | Neonatología |
100 ## - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA | |
9 (RLIN) | 1008 |
Nombre de persona | Pallás Alonso, Carmen Rosa |
Término indicativo de función | Neonatología |
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Impact of a Developmental Care Training Course on the Knowledge and Satisfaction of Health Care Professionals in Neonatal Units: A Multicenter Study. |
Tipo de material | [artículo] |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT) | |
Nombre del editor distribuidor etc. | Pediatrics and neonatology, |
Fecha de publicación distribución etc. | 2016 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | 57(2):97-104. |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Formato Vancouver: Mosqueda Peña R, Lora Pablos D, Pavón Muñoz A, Ureta Velasco N, Moral Pumarega MT, Pallás Alonso CR. Impact of a Developmental Care Training Course on the Knowledge and Satisfaction of Health Care Professionals in Neonatal Units: A Multicenter Study. Pediatr Neonatol. 2016 Apr;57(2):97-104. |
501 ## - NOTA DE “CON” | |
Nota de "Con" | PMID: 26205438 |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA; ETC. | |
Nota de bibliografía etc. | Contiene 26 referencias |
520 ## - NOTA DE SUMARIO; ETC. | |
Sumario etc. | Background: The impact of health-related continuing education courses on knowledge acquisition and clinical practice is infrequently evaluated, despite higher numbers of people enrolling in them. The majority of health care professionals working in neonatal intensive care units (NICUs) have received no training in developmental care (DC). The purpose of this study was to determine whether participation in a theoretical-practical course on DC had an effect on the degree of knowledge possessed by professionals in general terms and with respect to neonatal intensive care. The relationship between course satisfaction and knowledge acquisition was also studied. Methods: This was an observational multicenter study conducted in 20 neonatal units in Madrid. A pre- and post-course questionnaire evaluated both knowledge and satisfaction levels regarding the course on DC and the Newborn Individualized Developmental Care and Assessment Program (NIDCAP). We carried out a multivariate linear regression analysis to determine whether there was a correlation between knowledge gained and satisfaction level. Results: A total of 566 professionals participated, with a 99% pre-course and a 90% post-course response rate. The mean rate of correct pre-course answers was 65%, while the mean rate of post-course correct answers was 81% (p < 0.001). Results were similar at all levels of neonatal care (Level I: 64% vs 80%; Level II: 64% vs. 83%; and Level iii: 65% vs. 81%). Scores on a scale of satisfaction from 1 to 5 were high (averages of above 4 for all lectures and workshops). Pre-course knowledge scores, but not satisfaction, significantly influenced post-course knowledge (β 0.499; p < 0.01). Conclusion: Previous DC knowledge among Madrid health care professionals was similar, regardless of the level of neonatal care. Course attendance significantly improved the rate of correct answers. Although course satisfaction was high, there did not seem to be a correlation between knowledge gained and satisfaction. |
710 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD | |
9 (RLIN) | 446 |
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial | Servicio de Pediatría-Neonatología |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) | http://pc-h12o-es.m-hdoct.a17.csinet.es/pdf/pc/1/pc17901.pdf |
Acceso | Solicitar documento |
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) | |
Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías | |
Koha [por defecto] tipo de item | Artículo |
Suprimido en OPAC | Público |
Suprimido | Estado de pérdida | Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías | Estropeado | No para préstamo | Localización permanente | Localización actual | Fecha de adquisición | Signatura completa | Fecha última consulta | Fecha del precio de reemplazo | Tipo de item de Koha |
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Hospital Universitario 12 de Octubre | Hospital Universitario 12 de Octubre | 2024-07-11 | PC17901 | 2024-07-11 | 2024-07-11 | Artículo |